Friday, September 11, 2009

Lasagna

 

 

DSCF6865s_wm (Large)

 

La intervale de timp destul de mici copilul cere lasagna, asa ca fac destul de des acest fel de mancare. De la o vreme am inceput sa incerc cate o reteta noua ( pentru noi), pentru a vedea care ne place mai mult.

 

DSCF6810s_wm (Large)

 

Am avut nevoie de : 450 g carne vita, 2 morcovi , o ceapa, un ardei gras, 20 g ulei, 100 g cascaval emmentaler, 20 g pecorinno, 2 rosii mari, 50 g sos de rosii cu busuioc Barilla, 50 g sos de rosii subtire ( nu apare in poza)  2 frunze de dafin, un pahar de vin alb, 40 g telina  (ultimele doua eu nu le-am pus) sare si piper, unt pentru uns tava.

Am mai avut nevoie de 50 g unt, 50 g faina si 900 ml lapte pentru sosul bechamel si 10 foi de lasagna.

 

DSCF6816s_wm (Large)

 

Ardeiul l-am copt in cuptor pana cand  pielita s-a desprins , apoi l-am curatat si l-am tocat.

 

DSCF6811s_wm (Large)

 

Am tocat ceapa, iar morcovul l-am ras prin razatoarea mare.

 

DSCF6813s_wm (Large)

 

Am pus ceapa impreuna cu foile de dafin la calit, iar cand s-a inmuiat am adaugat morcovul ras.

 

DSCF6815s_wm (Large)

 

Le-am amestecat pana cand morcovul s-a inmuiat si el apoi am adaugat carnea

 

DSCF6820s_wm (Large)

 

si le-am mai calit impreuna 5 minute.Aici trebuia sa adaug un pahar de vin alb, sec, dar nu aveam decat rosu, iar sa ma duc sa cumpar nu aveam  timp, asa ca am pus apa. Am lasat sa fiarba pana cand toata apa s-a evaporat, apoi am adaugat sosurile de rosii si am mai fiert 20 minute.

 

DSCF6824s_wm (Large)

 

Am pus ardeiul copt tocat si rosiile decojite tocate marunt, am adaugat sare si piper si am mai lasat 5 minute.

 

DSCF6825s_wm (Large) 

Intre timp am facut un bechamel din 50 g unt, 50 g faina  sare, piper si 900ml lapte, dupa metoda clasica. Am topit untul, am adaugat toata faina amestecand bine si am incorporat treptat laptele.

Am fiert 10 foi de lasagna cam 2 minute, cat sa se inmoaie putin. Pe cutie scria ca nu necesita fierbere, dar mie imi place sa fie putin moi, le manevrez mai usor si nu sunt casante.

 

DSCF6826s_wm (Large)

 

Am uns o tava cu unt, am pus pe fundul ei un strat de bechamel,

 

DSCF6827s_wm (Large)

 

am adaugat un strat de foi de lasagna, iar peste el am pus un strat de ragu ( amestecul de carne.

 

DSCF6828s_wm (Large)

 

Am acoperit cu bechamel si am pus deasupra cascaval si pecorinno ras.

 

DSCF6830s_wm (Large)

 

Am repetat operatiunea pana cand am ternimat ingredientele. Peste ultimul strat de foi am pus bechamel si am ras din belsug cascaval si pecorinno.

Am copt-o 20 de minute la 200 grade Celsius.

 

DSCF6862s_wm (Large)

 

Am constatat ca, de cate ori fac lasagna sau canneloni, gustul este mult mai bun a doua zi. Asa s-a intamplat si de data asta, copilul zice ca alta data sa fac cu o zi inainte si s-o mancam in ziua urmatoare.

6 comments:

Miha said...

Eu am facut lasagna in urma cu cateva zile ,dar vazand pozele de la reteta ta,deja mi s-a facut pofta din nou. :))

Narnia said...

Noi am mancat-o ieri pe ultima, dar probabil ca o sa fa din nou in viitorul apropiat. O sa ma uit la reteta ta, poate ca e ceva ce nu am incercat inca si o probez si eu. :)

Livia said...

Mmmm, foarte apetisanta, imi place! Sigur o voi incerca, dar am atatea retete pt probat incat cred ca ma fac de 100kg curand :D

yafa said...

Mmmmmm, ce bune sunt lasagnele, parca le simt gustul. Prestatia ta e perfecta.Pupicei

Narnia said...

Multumesc Livia, stiu cum e cu probatul retetelor. Si eu ma abtin cu greu sa nu fac toate retetele de dulciuri care ma atrag. am vazut si pe blogul tau niste torturi extraordinar de faine. :)

Narnia said...

Draga yafa, multumesc frumos. Sa fiu sincera, nu stiu cum trebuie sa fie ca sa fie perfecta, reteta asta am luat-o de pe cutia de lasagna, am facut doar cateva ajustari. Te pup cu drag.

Post a Comment