Thursday, December 17, 2009

Salata de ardei copti

 

 

 

 

Salata de ardei copti este printre preferatele copilului, dar nici noi nu ne dam in laturi. :)

Sunt multe combinatii pentru sosul pentru salata, multe dintre ele cu usturoi, dar eu nu pun.

Eu procedez in flul urmator:

 

DSCF7360s_wm (Medium)

 

Imbrac tava de aragaz cu folie de aluminiu si pun ardei spalati in cuptorul incins in prealabil. II coc la temperatura mare, intorcandu-i periodic de pe o parte pe alta pana cand sunt bine rumeniti pe toate partile.

Sunt si mai buni copti direct pe foc, dar eu am aragaz electric si trebuie sa ma multumesc cu varianta cuptorului.

 

Cand s-au copt, ii scot din tava ( cu grija, sa nu se rupa ), ii pun intr-un vas si presar sare peste ei. Ii las 30-60 de minute pana cand coaja se inmoaie bine si se curata usor.

 

DSCF7361s_wm (Medium)

Pregatesc un vas curat si incep sa curat ardeii deasupra vasului, astfel incat zeama acumulata in interiorul ardeilor sa curga in vasul respectiv. Multe persoane pun ardeii intregi in salata, pe mine ma enerveaza semintele si cotoarele, asa ca le indepartez.

 

 

Zeama de la ardeii o amestec cu 50 – 100 ml apa  ( in functie de cat de multi ardei am copt ), 2-3 linguri de ulei, 2 linguri de otet de vin, o lingurita de sare, o lingurita de zahar.

 

 

DSCF7694s_wm (Medium)

 

Sosul obtinut il strecor si il torn peste ardeii.

 

DSCF7698_wm (Medium)

Pun apoi totul la frigider pentru cateva ore, pentru ca ardeii sa capete gustul sosului.

 

DSCF7695s_wm (Medium) 

Nota : Am incercat reteta si fara ulei deloc, intr-o perioada de regim,  si a fost foarte buna si asa. Sucul ardeilor ii da un gust si o consistenta oarecum uleioasa, astfel incat lipsa uleiului nu se prea simte .

 

  DSCF7668s_wm (Medium)

0 comments:

Post a Comment