Monday, June 8, 2009

Musaca de cartofi cu piept de pui

Nu mai facusem musaca de cativa ani si cum aveam tot ce-mi trebuia, am trecut la actiune. Nu am facut multa, cat sa umplu o tava de cozonac obisnuita

Pentru umplutura de carne am folosit: 1 ceapa, 2 morcovi, un piept mare de pui, 3 linguri de sare, pasta de rosii cu busuioc (Barilla), 2 albusuri de ou, o legatura mica de patrunjel proaspat, miezul de la o felie de paine, sare, piper, putin ulei pentru prajit.

Pentru sosul bechamel am folosit: 30 g unt, 350 ml lapte, 50 g faina, 2 galbenusuri de ou, sare, piper

Am mai folosit: 6 cartofi mari, unt pentru uns tava, 2 linguri de pesmet, cascaval ras, frunze de patrunje pentru decor.

Am tocat la robot ceapa, morcovii si pieptul de pui (pentru cine nu are robot, se pot da carnea si morcovii prin masina de tocat,dar ceapa e preferabil sa fie tocata la cutit, altfel lasa prea multa zeama) si le-am calit impreuna pana cand carnea de pui a fost aproape gata.

Le-am lasat sa se raceasca.

Dupa ce s-a racit, am adaugat restul ingredientelor pentru umplutura si verdeata tocata si am amestecat bine.

Cat timp s-a racit carnea calita, am curatat cartofii si i-am taiat felii, pe care le-am prajit pe rand,in ulei incins. I-am scos si i-am pus la scurs pe hartie absorbanta.

Am trecut la pregatirea sosului Bechamel. Am topit untul la foc mic, am adaugat toata faina si am amestecat bine cu lingura de lemn.

Am adaugat cate putin lapte caldut, amestecand continuu, pana la omogenizare. Am adaugat apoi sare, piper, o lingurita de praf de prmezan si galbenusurile de ou.

Avand ingredientele astfel pregatite, am trecut la ansamblare.

Am uns cu unt o tava de cozonac, si am presarat pesmet pe fundul ei.

Am asezat apoi un strat de cartofi,

Un strat de carne, apoi don nou un strat de cartofi.

Am turnat deasupra sosul, am presarat cascaval ras si am decorat cu frunze de patrunjel.

Am pus-o in cuptor la 200 grade pana cand s-a rumenit bine. Nu necesita un timp de coacere foarte mare, deorece toate componentele sunt in mare parte preparate.

Am uitat sa-i fac poza imediat ce am scos-o din cuptor, si am trasat deja cateva felii pana mi-am amintit, asa ca suprafata nu mai e intacta.

E prima data cand fac musacaua cu piept de pui, dar a ramas printre retetele preferate.

0 comments:

Post a Comment