Wednesday, July 8, 2009

Ciabatta

Ciabatta e una din painile care imi place foarte mult asa ca m-am hotarat sa incerc sa o fac acasa. Reteta am luat-o de pe blogul Inei, care spune ca o are de pe blogul Laurei A. Durata de preparare a painii e destul de lunga, dar rezultatul merita, dupa parerea mea.

Am avut nevoie de: 750 g faina (eu am folosit tip 55) , 8 g drojdie uscata, 450 ml apa, 2 lingurite mici de sare, 4 linguri de ulei de masline.

Am procedat in felul urmator: am pregatit cu o seara inainte un aluat din 250 g faina, 2 g drojdie uscata si 150 ml apa calduta. Drojdia uscata se amesteca cu faina, fara a se dilua, apoi se adauga apa calduta. Am framantat si am lasat la crescut peste noapte, la temperatura camerei. Eu am pus amestecul intr-o oala mai mare si am acoperit-o cu un capac transparent, ca sa vad cum creste.

A doua zi ( a stat cam 12 ore la crescut), am adaugat peste aluatul crescut 300 ml apa calduta, 250 g faina amestecata cu 6 g drojdie uscata.

DSCF5142s

Am amestecat bine compozitia ( atentie, este  moale, curge din lingura) si am pus din nou la dospit pentru inca 2 ore.

DSCF5146s

Dupa cele 2 ore, cand amestecul a crescut bine, am adaugat 4 linguri de ulei de masline, 2 lingurite mici de sare si restul de 250 g faina.

DSCF5158s

DSCF5160s 

Am framantat foarte bine aluatul ( merge destul de greu pentru ca aluatul e foarte moale si lipicios, dar asa trebuie sa fie) si l-am mai lasat o ora la crescut.

DSCF5163s

Dupa o ora, cand aluatul a crescut destul,

DSCF5170s

am pus pe masa de lucru faina din besug si am rasturnat peste ea aluatul. Trebuie lucrat cu grija, deoarece daca masa nu e foarte bine infainata, aluatul se va lipi de ea. Am presarat pe deasupra faina si am dat forma de bagheta mai groasa, rostogolind usor aluatul de pe o parte pe alta, fara sa presez prea tare,ca sa nu iasa aerul.

DSCF5173s

Am mutat cu grija painea in tava tapetata cu hartie de copt, peste care am presarat putina faina si am mai lasat-o la crescut pentru 50 min.

DSCF5193s
Am copt-o la 240 grade pentru 30 minute. Pentru verificare se ciocaneste fundul painii. Daca suna a gol, painea este coapta. 

Mie mi-au iesit o paine si 3 chifle, n-am fotografiat decat una pentru ca restul s-au mancat inainte.

DSCF5195s 

Painea a fost foarte buna, seamana destul de mult cu cea pe care o cumpar de la supermaket, am facut-o alaltaieri si ce a mai ramas este inca proaspat. Cu siguranta o sa mai fac, poate de data asta cu faina speciala pentru ciabatta.

DSCF5196s

DSCF5199s

0 comments:

Post a Comment