Saturday, May 16, 2009

Tort cu crema de ciocolata si crema de capsune

Reteta originala este a Mayei, de pe forumul “Culinar”, dar am mai schimbat/adaugat cate ceva la ea.

Ingrediente:

Am folosit un blat de cacao cumparat, gata feliat.

Crema de ciocolata: 75 g ciocolata amaruie, 150 ml frisca lichida.

Crema de capsune am facut-o din:

1) 300 g piure de capsune:  300 g capsune, 250 gr zahar pentru dulceata/jeleu (cu pectina) (eu nu am avut si am pus zahar obisnuit. , 1 lingura de zeama de lamaie";

2)  500 g mascarpone – al meu a fost destul de tare, astfel ca mi-a reusit  crema, chiar daca piureul a fost facut cu zahar obisnuit;

3) 250 g capsune proaspete, taiate cubulete.

Am procedat in felul urmator.

Pentru piure, am pus capsunile, zaharul si zeama de lamaie in blender ( se poate folosi si mixerul stick sau orice alta metoda de strivire)

 

pana cand am obtinut un sirop mai gros, pe care l-am strecurat pentru a elimina semintele.

 

Siropul astfel strecurat, l-am fiert la foc mic, cca 20 min, timp in care am adunat spuma, apoi l-am lasat sa se raceasca bine. Pentru cine foloseste zahar cu pectina, sunt suficiente 10 min, pentru ca dupa racire siropul se gelatinizeaza.

Dupa ce s-a racit complet, am amestecat usor piureul cu mascarpone si cu capsunile tocate si am obtiunt crema de capsune.

 

In timp ce s-a racit siropul, am pregatit crema de ciocolata astfel.

 

Am rupt ciocolata amaruie in bucatele, pe care le-am pus in frisca lichida si le-am pus pe foc mic, pana cand ciocolata s-a topit complet si amestecul a fost omogen. Am lasat-o apoi sa se raceasca bine.

 

In acest timp am pregatit un sirop din sucul de la cateva capsune si de la o portocala, pe care l-am strecurat si l-am amestecat cu 1 lingura de zahar pudra, coaja rasa de portocala (nu proapata, ci amestecata cu zahar cu cateva zile inainte) si putina eseta de vanilie. Am avut cca 130 ml suc, pe care l-am folosit la insiropat blaturile.

Aici trebuie sa mentionez faptul ca, datorita faptului ca am folosit un blat cumparat, ar fi fost necesara doar jumatate din  cantitatea de suc, deoarece blatul cumparat se comporta diferit de cel pregatit in casa, si a doua zi a fost mai moale decat a fi trebuit.

Cand ambele creme au fost reci, am trecut la montarea tortului. Am insiropat primul blat si am pus jumatate din crema de ciocolata, niveland usor cu un cutit.

 
Deasupra am pus jumatate din crema de capsune si am nivelat din nou. 
 

Am continuat cu al doilea blat pe care l-am insiropat, am pus restul de crema de ciocolata, apoi restul de crema de capsune.

 

Am pus deasupra ultimaul blat si l-am insiropat.  Am topit glazura ( eu am folosit o glazura cumparata ) si am turnat-o peste tort si am nivelat repede. Am decorat ( fara prea mare talent)  cu trandafiri si frunze din ciocolata si cu o capsuna.

Cateva observatii.

Tortul a fost foarte bun, putin cam dulce dupa gustul barbatilor familiei, astfel ca data viitoare o sa pun mai putin zahar.

Pentru ca felia de tort sa fie ferma, sa aiba o tinuta frumoasa, e preferabil ca blatul cumparat sa fie insiropat cu o cantitate mica de sirop, sau chiar deloc.

Altfel, tortul a fost excelent. Multumiri Mayei pentru reteta.

0 comments:

Post a Comment