Friday, October 30, 2009

Zacusca de vinete

 

 

DSCF7576s_wm (Large)

 

Saptamana trecuta am facut zacusca de vinete. Agenda mea cu retetele de muraturi, zacusca si alte preparate pentru iarna a ramas la mama si pana cand ajung sa o recuperez incerc alte retete. Cea pe care am incercat-o acum a venit cu recomandari foarte bune de la persoane de incredere, asa ca am decis sa o probez si eu. 

Pun reteta asa cum o am, desi eu am facut mai putin de jumatate din cantitate, de data asta. O sa o refac in curand in cantitate mai mare, a fost foarte buna.

 DSCF7491s_wm (Large)

Necesar: 5  kg vinete, 3 kg gogosari rosii ( eu am folosit ardei gras de culoare rosie ), 1 kg ceapa,  50 g vegeta ( sau in functie de gustul fiecaruia), 7-8 foi de dafin, piper boabe sau macinat ( eu am pus o lingura de piper macinat.

 

DSCF7498s_wm (Large)

Am copt vinetele in coaja, le-am presarat cu sare si le-am lasat sa se racoreasca. Le-am curatat de coaja si le-am  lasat la scurs.

 

DSCF7500s_wm (Large)

Am curatat ceapa si ardeii si le-am tocat pe rand in robot.

 

DSCF7493s_wm (Large)

 

DSCF7495s_wm (Large)

Intr-o oala mare am pus doua degete de ulei si am pus la calit ceapa la foc potrivit spre mic.

 

DSCF7514s_wm (Large)

Cand ceapa a devenit transparenta, am adaugat ardeii si le-am calit impreuna, amestecand din cand in cand.

 

DSCF7516s_wm (Large)

Am pus piperul, vegeta si foile de dafin, le-am amestecat bine in compozitie apoi am stins focul.

 

DSCF7519s_wm (Large)

Am tocat vinetele in robot pana s-au facut crema ( se pot toca si la masina sau fiecare cu ce are sau doreste ).

 

DSCF7522s_wm (Large) 

Am pus vinetele peste gogosari si ceapa si le-am lasat la foc cat mai mic ( cei care au aragaz cu flacara pot folosi o plita/tabla )  o ora. Am stins focul si am lasat-o sa se racoreasca cca 15 minute.

DSCF7537s_wm (Large)

 

Cat timp zacusca a fiert am pregatit borcanele, le-am spalat si le-am uscat foarte bine, apoi le-am pus putin sa se incalzeasca.

 

 

Am pus putin ulei la incins, apoi am pus cate 2 linguri de ulei cald in fiecare borcan  incalzit ( sub borcane am asezat lama unor cutite ) , apoi am umplut fiecare borcan cu zacusca . Am batut usor borcanele sa nu ramana aer inauntru si am pus capacul, inchizand etans. Am pus borcanele intr-un prosop foarte gros s le-am lasat pana cand s-au racit complet.

 

DSCF7559s_wm (Large)

Eu nu le-am mai sterilizat, deoarece am facut in cantitate mica ( cat am mancat in ziua respectiva+ 3 borcane de 500 g ), si s-a mancat toata in cateva zile. Cand am sa revin cu o cantitate mai mare am sa fac poze si cu etapele sterilizarii.

Desi nu are rosii, suc de rosii etc,   zacusca este excelenta, iar dupa doua zile gustul este mult mai bun decat in prima zi.

 

DSCF7569s_wm (Large)

0 comments:

Post a Comment