Sunday, May 17, 2009

Cosulete din spuma de cartofi cu ciuperci sau peste

Reteta am vazut-o pe blogul Laurei Adamache si mi-a placut atat combinatia, cat si aspectul, mai vazusem ceva similar intr-o revista, dar nu aveam reteta. Am mai schimbat cate ceva la ea, ca deobicei.

Pentru cosulete am folosit: 600 g cartofi, 50 g unt, 30 g cascaval ras, 3 galbenusuri, sare, piper.

Pentru umplutura am folosit: o cutie de ciperci tocate, un cremwurst de pui, cateva fire de marar, sare, piper, 3 linguri de sos de rosii cu busuioc Barilla (il folosesc in loc de bulion, e mult mai gustos), o jumatate de catel de usturoi ( in reteta scria 2 catei, dar cum ai mei sunt cam certati cu usturoiul, am redus), sare, piper, 2 linguri de ulei de masline.

Am mai avut nevoie de un galbenus de ou pentru uns si 50 g cascaval emental.

Cartofii i-am fiert in coaja, i-am curatat si i-am stivit foarte bine. Am adaugat untul putin topit, sare, piper, 3 galbenusuri si 30 g cascaval. Daca amestecul e inca prea tare se mai poate adauga putin lapte, dar putin. Compozitia rezultata am bagat-o intr-un sprit ( se poate folosi si o punga groasa, taiata la un colt) si din ea am format cercuri mai inalte (duble) in tava de aragaz tapetata cu hartie.

Le-am uns cu galbenus de ou amestecat cu lapte si le-am bagat in cuptorul deja incalzit la 180 grade, pentru 25 minute.

In acest timp am pregatit umplutura astfel. Am calit cremwurst-ul si ciupercile tocate si usturoiul in 2 linguri de ulei de masline, pana cand a scazut bine zeama, apoi am adaugat sosul cu bucuioc, sare si piper. Am luat de pe foc si am adaugat mararul.

Cand cosuletele au capatat o culoare usor rumena, le-am scos din cuptor si le-am umplut cu amestecul de ciuperci, iar peste ele am presarat cascaval ras.

Pentu ca am folosit mai putine ciuperci (trebuia sa folosesc 500 g) mi-au ramas cateva cosulete goale. Cum aveam niste batoane din peste in frigider, am taiat cateva cubulete si am umplut cu ele restul cosuletelor.

Am bagat din nou la cuptor pentru 15 minute.

Cosuletele cu peste au fost bune stropite cu lamaie, iar cele cu ciuperci simple. Am vrut sa incerc unul cu putina smantana deasupra, dar mi-a venit ideea tarziu … nu mai erau. Ramane pe data viitoare.

0 comments:

Post a Comment