Wednesday, September 9, 2009

Varza rosie calita

 

 

DSCF6656s_wm

 

Saptamana trecuta am cumparat o varza rosie, destul de mare. Din pacate, aici varza are frunzele foarte groase, oricat am cautat nu am gasit nicaieri varza cu frunze subtiri, fie rosie, fie alba. Asta face ca, de cate ori vreau sa fac varza calita, nu pot folosi decat jumatate din ea, restul, oricat de fin as toca-o, tot e prea groasa.

Pentru varza calita am folosit 2 cepe mari, o jumatate de varza rosie mare, ulei pentru calit, 150 ml pasta de rosii ( mai subtire si nu prea acra ) sare, piper, cimbru uscat, marar uscat.

 

DSCF6639s_wm

 

Am tocat varza, am presarat sare peste ea si am amestecat-o bine, lasand-o apoi la inmuiat.

Cand varza s-a inmuiat, am stors-o bine de zeama.

 

DSCF6642s_wm

 

Am tocat ceapa si am pus-o la calit intr-un vas mai  mare, apoi am  adaugat treptat cate putina varza, amestecand tot timpul pentru a nu se prinde de vas.

 

DSCF6645s

 

Dupa ce am pus toata varza am mai calit cca 10 minute, apoi am adaugat pasta de rosii si le-am mai calit impreuna pana cand varza s-a inmuiat foarte bine.

 

DSCF6648s_wm

 

Am adaugat piperul ( sare nu a mai fost nevoie) mararul si cimbrul si le-am amestecat in compozitie, apoi am nivelat bine suprafata.

 

DSCF6650s_wm

 

Am curatat cu un servetel peretii vasului de resturile de varza ( altfel se ard si se curata greu ) si am  bagat vasul in  cuptorul incins. Am lasat-o 20 minute la 180 grade Celsius.

Am servit-o langa friptura de porc ( fripta in tigaia de teflon, fara ulei) si cremwursti imbracat in sunca afumata slaba.

 

DSCF6657s_wm

 

Pentru ca mi-a ramas destul de multa varza ( prea groasa sa o pot toca si cali) am decis sa fac niste experimente. Am pus cotoarele de varza la fiert in apa cu sare si le-am fiert pana cand s-au inmuiat suficient pentru a fi strapunse cu usurinta cu un cutit, dar fara a se desface. Partile mai subtiri le-am tocat grob si am facut din ele un gratin de varza rosie, iar partile mai groase le-am taiat felii si le-am facut pane.

1 comments:

Anonymous said...

I was suggested this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as
no one else know such detailed about my difficulty.

You're incredible! Thanks!

Also visit my site: plane games

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...