Saturday, August 22, 2009

E in tendinte … furtul !

 

 

Am citit cu tristete zilele acestea pe unele bloguri pe care le citesc cu drag si de unde ma inspir uneori( Laura Sava , laura laurentiu ) ca proprietarii lor au fost victime ale furtului de imagini/retete. Tot acolo am gasit numele altor bloggeri pe care nu-i "cunosteam" care se afla in aceiasi situatie. Este foarte trist sa vezi cum in societatea romaneasca FURTUL este un lucru atat de comun incat a devenit normalitate. Oamenii sunt atat de obisnuiti sa "ia" totul de-a gata, incat atunci cand li se atrage atentia ca ceea ce au "luat" nu li se cuvine, sunt foarte surprinsi, raspunzand cu seninatate " dar l-am luat de pe internet, deci e gratuit" . Ei bine, nu ! Nu tot ce este publicat pe internet este gratuit, nu tot ce este publicat pe internet poate fi folosit de noi in orice scop, fara permisiunea autorului si nu este permis, nici moral, nici legal, sa "luam" rezultatul muncii altor oamenii si sa il trecem mai departe sub nume propriu, fara sa precizam sursa. Acest "luat" se numeste FURT, fie ca le palce sau nu unora sa accepte. Imi pare foarte rau pentru cei care se afla acum in situatia aceasta ( bucatar maniac, Sabina, inteleg ca mai sunt si altii, scuze daca nu i-am numit, nu am avut timp sa citesc pe toate blogurile) de a-si vedea munca insusita de alte persoane, care beneficiaza de recunoasterea ei fara sa aiba niciun merit, decat acela de "a stii sa fure". Un lucru pozitiv pe care l-am remarcat este ca sunt destul de multi cei care nu au ramas indiferenti la furt si as dori sa sa ma alatur lor in aceasta campanie impotriva furtului ..., sper ca tot mai multi bloggeri sa se alature acestei campanii, astfel poate ca vom reusi, daca nu sa stopam definitiv, macar sa obtinem ca aceste incidente sa devina ceva ocazional, ci nu un fenomen de amploare. Am pus aceste randuri atat ca post, pentru a avea posibilitatea sa raspund comentariilor, daca va fi cazul, cat si ca "articol de prima pagina", pentru a nu trece neobservat daca voi posta ceva nou.

7 comments:

Laura said...

Iti multumesc mult, Narnia, pentru implicare!!! :)
Orice gest venit din comunitatea culinara...si nu numai...e foarte apreciat!
...si cu atat mai mult cu cat nici nu ai trecut prin frustrarile prin care am trecut noi, dar uite, ai inteles mesajul nostru si acum stii ca oricand poti fi, tu sau altii, in pielea noastra...
Iti multumesc din nou! Am sa te adaug la mine pe blog ca sustinatoare! :)

catalinakolker said...

Am ceva pentru tine la mine pe blog !
Te astept in vizita !

laura laurentiu said...

Iti multumesc, narnia , pentru sustinere! Chiar daca nu reusim noi sa schimbam prea multe, macar suntem solidari si aceasta atitudine ma gandesc ca ii va determina pe cei cu asemenea practici sa se gandeasca de doua ori inainte de a o face.

Narnia said...

Imi dau seama ca trebuie sa fie foarte frustrant sa vezi cum cuvintele si fotografiile tale sunt prezentate de altcineva ca si cum i-ar apartine. Cred ca unii dintre noi punem destul suflet in ceea ce facem si uneori investim destul de mult timp pentru a fotografia, procesa, scrie un post etc. banuiesc ca te simti ca si cum ti s-ar fura ceva drag.
Sustin cu bucurie aceasta campanie, regret insa foarte mult faptul ca aceasta campanie este necesara, ar fi de dorit ca oamenii sa-si respecte munca unii altora fara sa fie nevoie ca cineva sa le atraga atentia asupra acestui lucru.

Narnia said...

Multumesc foarte mult, Catalina, pentru supriza frumoasa pe care mi-ai facut-o. M-a bucurat foarte mult, cu atat mai mult cu cat este prima data cand mi se ofera un astfel de cadou virtual.

alina_valentina said...

buna,as vrea sa dau cu parerea in ceea ce se discuta aici,in teorie cum ziceti voi e foarte adevarat dar si eu sunt una din persoanele ce voi ziceti ca fura retetele....dar eu nu le postez pe blog public ci pe blogul meu privat care nu poate fi vazut de nimeni ,dar nu copii retetele pt a le publica altora ci le trec la mine ca sa le pot gati...deoarece la cat de multe bloguri sunt nu as mai putea da de o anumita reteta pe care o caut,dar repet le copii pt mine nu pt a le arta altora ca si cum ar fi munca mea....daca si asa gresesc atunci imi cer mii de scuze tuturor bucatareselor ale caror retete am indraznit sa le fac!!!

Narnia said...

Alina, daca blogul tau ar fi un blog privat, el nu ar fi vizibil pentru nimeni altcineva decat pentru tine. Atat timp cat oamenii au acces la blogul tau si deci il pot vedea, atunci nu mai poate fi vorba de un blog privat, ci de un blog public. Oricare dintre noi copiaza retete de la alte pesoane, dar le salveaza in calculatorul propriu, iar pe blog le posteaza dupa ce le-a gatit si le-a fotografiat chiar el/ea.
In cazul in care pe blogul tau ai postat o reteta copiata din alta parte, este o chestiune de bun simt sa precizezi ca reteta si pozele apartin altei pesoane si sa pui un link catre blogul de unde ai copiat reteta, acordand deci credit persoanei respective pentru munca ei.
Am vazut pe blogul tau reteta mea de tort cu piscoturi cu capsune cu tot cu pozele mele, dar nicaieri nu ai precizat ca reteta si pozele imi apartin. Deci, ceea ce te rog este ori:
- stergi retetele ce imi apartin,
-precizezi ca textul si pozele imi apartin si pui link catre pagina de pe blogul meu de unde ai copiat reteta,
- iti faci blogul privat si atunci nu mai exista o problema.
Nu e nevoie de scuzxe, ci doar de a face ceea ce este corect.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...